Sider

lørdag den 9. november 2013

Bananmuffins

På sådan en regnfuld og kold november dag, hvad er så mere passende, end at bage?! :) Jeg er i hvert fald gået i køkkenet for at bage muffins.. Jeg fandt en opskrift på nettet som jeg gik ud fra, men ændrede i den, efter hvad jeg lige havde i skabene.. Her er hvordan opskriften blev:

Bananmuffins
12 stk.
100 g. chokolade
100 g. hasselnødder
250 g. mel
1 spsk. bagepulver
1/2 tsk. salt
120 g. blødt smør
100 g. brun farin
100 g. sukker
2 æg
2 tsk. kakao
1 tsk. kanel
4 mosede modne bananer
 
- Forvarm ovnen til 190 grader.
- Hak mandler og chokolade.
- Bland mel, bagepulver og salt i en skål.
- Rør smør, sukker, kanel og kakao med en elmixer i en anden skål.
- Rør ét æg i blandingen ad gangen og tilføj de mosede bananer.
- Bland bananblandingen sammen med melblandingen og rør til melet er forsvundet.
- Bland nødder og chokolade i.
- Fyld dejen i muffinsformene og bag 20 - 25 minutter.
Til sidst rørte jeg en glasur af flormelis, kakao og vand..
Og voilá ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar