Sider

lørdag den 1. marts 2014

Spinatpandekager, mangomuffins og kikærtepizza

Så er vi endelig gået ind i Marts! Skønt! I dag har jeg været tidligt oppe, og derfor haft god tid til både at få handlet ind, gjort rent, vasket tøj og været i køkkenet :)

Jeg startede dagen med et par spinat pandekager med skyr og blåbær! De var nemme at lave og med få ingredienser!

2 æg
2 æggehvider (ca. 60 gram)
300 gram spinat
80 gram hvedemel
Salt og evt. andre krydderier

Jeg blendede bare det hele, og puttede det på panden ;) Efter en madberegning blev det til 88 kalorier pr. 100 gram.




Til frokost spiste jeg et par madmuffins med hytteost og skinke, fra igår! Og til eftermiddags kaffen bagte jeg nogle sunde mango muffins! :)


350 g. mango (resten af mangoen kan skæres i tern, og puttes i muffin formene)
4 æggehvider
30 g. sukrin
110 g. hvedemel
30 g. havregryn
Bagepulver
Vanillepulver

Mangoen blendes. Æg, æggehvider og sukrin piskes. Derefter piskes mangopureen i æggemassen. Tilsidst piskes resten af ingredienserne i massen, og så er det bare op i muffinforme og ind i en varm ovn på 180 grader i 20 min. Jeg lavede en madberegning på dem, og pr. styk var der sølle 60 kalorier :)


Til aften havde jeg lyst til pizza, så jeg lavede en sundere udgave! Jeg startede med at bage en kikærtebund og fyldte derefter de ting på, som jeg havde lyst til. Det blev til hakket tomater, skinke, hytteost, rød peber og til sidst rucola salat :) Mums..

Selve kikærtebunden er faktisk bare en dåse kikærte, 2 æg og 1/2-1 dl vand og så krydderier efter smag og behag. Det hele blendes og bages i en varm ovn på 200 grader i 25 min.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar