Sider

lørdag den 15. februar 2014

Bananmuffins med peanutbutter og chokolade chunks

Advarsel! Denne opskrift er meget vanedannende! Så er I advaret ;)

Jeg havde for et stykke tid siden købt et glas peanutbutter, men ikke rigtig vidst, hvad jeg egentlig ville med det.. Men da jeg i dag havde store bagedag, så skulle det være! :) Jeg har forsøgt mig lidt frem, og har derfor ikke en præcis opskrift.. Men resultatet blev simpelthen så godt, at jeg blev nødt til at dele det!

Ca. opskrift, den er lavet på slum..

Ingredienser:

2 modne bananer
1/4 dl honning
1/4 dl sukker/rørsukker
1/2 dl skyr
1 æg
1/3 dl mælk
1/2 dl peanutbutter
2 tsk vanillesukker

1 3/4 dl mel
1 tsk kanel
1 tsk natron
1 tsk bagepulver
1/4 tsk salt
100 g. chokolade (plus minus, efter behag)

I den ene skål blandes bananer, honning, sukker, skyr, æg og mælk (piskes så det bliver smooth) og derefter tilsættes peanutbutter og vanillesukker.

I den anden skål blandes mel, kanel, natron, bagepulver, salt og chokolade (røres med ske). Derefter hældes det over i den første skål og vendes forsigtigt sammen.

Dejen hældes i muffinforme og bages i 5 min. ved 220 grader, derefter sænkes temperaturen til 175 grader og der bages videre i 12 min.

Til slut kan man evt. smelte lidt peanutbutter og hælde over ;)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar