Sider

lørdag den 15. februar 2014

Alternative kanelsnegle

I dag var jeg rigtig i bage humør, og jeg havde lyst til at bage kanelsnegle.. Desværre havde jeg ikke så mange af ingredienserne til kanelsnegle i mit køkken, og hvad gør man så.. Man finder selvfølgelig på en alternativ udgave ;)
 
Her er en ca. Opskrift, jeg lavede det mest på slum..
 
Dej:
150 g. Skyr
6 spsk. Mælk
8 spsk. Hampfrøolie
75 g. Rørsukker
1 knivspids salt
300-400 g. Hvedemel + lidt grahamsmel
2 tsk. bagepulver
Lidt vaniljesukker
Bland ingredienserne til dejen og ælt det fast. Hampfrøolien var det eneste fedststof jeg lige havde, og dejen blev helt grøn af det.. Men det færdige resultat blev nu godt nok alligevel. Men jeg vil opfordre til at bruge jomfru oliven olie i stedet!

Fyld:
Grahamsmel
Rørsukker + lidt brun farin
Kanel
Mælk

 
Til fyldet skal du tage en lige stor mængde grahamsmel og rørsukker og blande sammen. Tilsæt desuden kanel og brun farin efter smag og behag, og bland det sammen ved at bruge mælk til at samle det med.
Rul dejen ud, smør fyldet på og rul. Skær rullen ud i mindre snegle og tryk dem let, så de bliver mere flade. Sæt dem på en bageplade og bag ca. 20 min. ved 200 grader.
Tilsidst puttede jeg lidt kakao glasur på da de var kølet af.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar