Sider

tirsdag den 18. marts 2014

Majspandekager med wasabi

Aftensmaden i dag, bestod af grønne bønner, majspandekager med wasabi, madmuffins med skinke og hytteost og lidt grov bulgur! Det blev super lækkert, dog skal jeg have fundet en måde at gøre bulguren lidt mere interessant, så det må være næste projekt ;)

Majspandekager med wasabi:

150 gram minimælk
1 æg
10 gram æggehvid
80 gram kikærtemel
11 gram sesamfrø
8 gram wasabi pasta
280 gram majs (en stor dåse)

Det hele piskes faktisk bare sammen og tilberedes som pandekager på panden!




Mine madmuffins, som jeg har lavet et par gange før, blev denne gang lavet med skinkestrimler og hytteost.

2 æg
2 æggehvider (ca. 60 gram)
200 gram skinkestrimler
220 gram hytteost (gør ikke noget at det er lidt plus minus)
Krydderier efter smag og behag (Jeg brugte salt, peber, oregano og chili)

Det hele piskes sammen, fyldes i muffinforme og bages ved 200 grader i ca. 20 min.





Jeg var på indkøb i en lille udenlandsk specialforretning i dag, og fandt blandt andet disse lækkerier.. Kikærtemel, 1 kg. for kun 25 kr, mango sauce og sweet chili sauce og grov bulgur!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar