Sider

lørdag den 15. marts 2014

Gulerodsmuffins med creamcheese

Jeg skulle have lidt lækkert med til mine kollegaer igår, og jeg havde egentlig bagt æblemuffins jeg ville have med, men jeg synes de skulle have lidt at vælge mellem.. Så jeg lavede nogle lidt mindre sunde gulerodsmuffins med creamcheese inde i midten!

Ingredienser:

250 gram revet gulerod
130 gram hvedemel
40 gram fuldkornshvedemel
70 gram sukker (eller sukrin)
50 gram vand
130 gram skyr
2 æg
Bagepulver
Natron
Vanilleessens
Kanel
Salt

Frosting:

200 gram creamcheese
30 gram flormelis

Frostingen røres først sammen, og sættes i fryseren.

Æg, sukker og skyr piskes sammen. Gulerødderne og vanilleessens tilsættes. Derefter tilsættes de resterende ingredienser. Man hælder først en smule af massen i muffinformene, tager så en klat frosting i, og tilsidst hældes resten af massen i formene.



Når jeg kalder dem mindre sunde, så er det fordi der er lidt flere kalorier pr. 100 gram. Men man kan hurtigt få kalorietallet og fedtprocenten til at falde, hvis man vælger en light creamcheese til frostingen, og man skifter sukker og melis ud med sukrin varianter. Man kan eventuelt også gør dem grovere ved at skifte lidt af hvedemelen ud med fuldkornshvedemel.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar