Sider

mandag den 14. april 2014

Hjemmelavet pizza på mandelmelsbund

Igår Søndag havde jeg virkelig lyst til pizza! Men jeg gider ikke spise de der usunde pizzaer, som man køber! Så, jeg lavede selvfølgelig min egen! :) Jeg købte for et stykke tid siden noget mandelmel, og det skulle da afprøves!  Så jeg lavede pizzabunden af 100 gram mandelmel, 250 gram minimælk og 1 æg :) Jeg piskede det sammen og bagte i en springform i en 200 grader varm ovn i 25 min. Så skulle der også laves en tomatsovs! Jeg tog et par tomater i en gryde med lidt vand, og udkogte tomaterne, så tilsatte jeg lidt ketchup og en helt masse krydderier og chiliolie :) Så var det egentlig bare at samle det hele, og så ind i ovnen igen i 15 min. Mums!


Denne lækre pizza bund, indeholdte kun 115 kalorier pr. 100 gram og dejligt meget protein! Endvidere er det også vigtigt at huske, at det er sunde fedtsyrer det indeholder, pga. mandelmelet.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar